Éljük túl az irodai munkát!

Ülésbetegség ellen

Ülésbetegség ellen

Rólam

2015. július 14. - EvaTer

Kedves Olvasó!

Blogom megszületését az inspirálta, hogy szeretnék segíteni a hozzám hasonló életmódot élő embereken.

Mire gondolok itt?

Azokra, akik szintén irodában dolgoznak, napi nyolc vagy még több órás "ülésre ítélve".

Megdöbbentő, hogy mennyire más megítélés alá esik több év távlatából egy kényelmes irodai munka.

Mennyire más ez, mint az iskolában, egyetemen töltött időszak, ahol a nap nagyobb részében szintén ülve tanul az ember, mégis gyakran szakítja meg az ülést egy rövidebb- hosszabb szünet, és a szeretett vagy utált testnevelés órák. És ez a kulcs: megszakítani az ülést.

Nekem is, mint sokak számára hatalmas öröm volt egy munkahely megszerzése, és boldogan ücsörögtem, mígnem egyre kényelmetlenebbé vált a dolog. Aztán nemcsak kényelmetlen lett, hanem fájdalmas is. Először a derekam fájt, azt gondoltam, hogy "elültem magam", majd magától helyre jön. Ez úgy fél évig tartott, hogy leírjam milyen volt: nem tudtam hajolni, csak guggolni, és folyamatos fájdalom volt a derekamban, igaz egész enyén, de mindig fájt, ha megmozdultam, például felemeltem a lábam vezetés közben, hogy egy pedálra lépjek, akkor még jobban fájt. Jártam derékmasszázsra és nyújtópadra, lassan múlt el a becsípődés és vele a fájdalom. Később derült ki számomra- mivel ez volt az első alkalom, hogy tartós derékfájással szembesültem-, hogy a sok ülés és helytelen testtartás miatt becsípődött az ideg a gerincemnél, ezért volt a fájdalom.  

Ma egy ilyen becsípődést már máshogy kezelek, biztos, hogy nem várok még egyszer fél évet, hogy elmúljon... Nos, mi a teendő? Leírom legközelebb !

 Addig is csemegézzen a korábban ismertetett gyakorlatokból!

Egészségére!  : )

A bejegyzés trackback címe:

https://ulesbetegsegellen.blog.hu/api/trackback/id/tr657627190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása